2025年度 (最新) 学院等開講科目 教養科目群 英語科目
英語スピーキング演習GIA
- 開講元
- 英語科目
- 担当教員
- YAMADA SUSAN KAY ADAMS
- 授業形態
- 演習
- メディア利用科目
- -
- 曜日・時限
(講義室) - 集中講義等
- クラス
- -
- 科目コード
- LAE.E335
- 単位数
- 020
- 開講時期
- 2025年度
- 開講クォーター
- 2Q
- シラバス更新日
- 2025年7月1日
- 使用言語
- 英語
シラバス
授業の目的(ねらい)、概要
In keeping with the title, all of the “Oral Expression in English” courses are devoted to improving students' skills in speaking. Apart from making presentations, effective speaking also involves effective listening, so the classwork and homework in the course require that students carry out both interactive speech and are engaged in listening exercises. Oral Expression in English GIA and GⅢ are offered during the summer vacation as an intensive course.
This course aims to provide students with English oral expression skills necessary to study abroad, with a specific focus on discussion and presentation.
到達目標
この授業を履修することにより、学生は自分の選んだトピックについて討論したり発表をしたりすることができるようになり、留学の準備をすることができる。
キーワード
話すこと、聞くこと、討論、発表
学生が身につける力
- 専門力
- 教養力
- コミュニケーション力
- 展開力 (探究力又は設定力)
- 展開力 (実践力又は解決力)
- Specialist skills Liberal arts skills Communication skills Applied skills (inquisitive thinking and/or problem-finding skills) Applied skills (practical and/or problem-solving skills)
授業の進め方
This five day intensive course is aimed at students interested in having the opportunity to speak English and improve their critical thinking and oral expression skills while discussing a variety of topics which are pertinent to their daily lives. The main topics likely to be discussed will include issues related to student life, climate/environment and technology. Classes will be discussion based, and will lead to a pair work project in which students are responsible for creating a video on a topic of their choice. Active participation by all students is expected.
授業計画・課題
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Course introduction, Self-introductions | Fluency/vocabulary/listening |
第2回 | Discussing topics/issues to be introduced | Fluency/vocabulary/listening |
第3回 | Theme A (Ex. Campus Facilities) | Fluency/vocabulary/listening |
第4回 | Preparation of 30 second video introduction of topic | Fluency/vocabulary/listening |
第5回 | Listen to/evaluate video intros | Fluency/vocabulary/listening |
第6回 | Brainstorm topics for Campus life services/issues issues | Fluency/vocabulary/listening |
第7回 | Discuss topics for creating storyboards for full length video | Fluency/vocabulary/listening |
第8回 | Create storyboards | Fluency/vocabulary/listening |
第9回 | Share storyboards, Brainstorm additional topics | Fluency/vocabulary/listening |
第10回 | Project planning and creation | Fluency/vocabulary/listening |
第11回 | Project planning and creation/recording | Fluency/vocabulary/listening |
第12回 | Project planning and creation/recording | Fluency/vocabulary/listening |
第13回 | Presentation of videos | Fluency/vocabulary/listening |
第14回 | Course wrap up and feedback | Fluency/vocabulary/listening |
準備学修(事前学修・復習)等についての指示
教科書
Instructor will provide hand-outs for each class.
参考書、講義資料等
N/A
成績評価の方法及び基準
60% Attendance and Participation, 40% Video Creation and Presentations
関連する科目
- LAE.E331 : 英語スピーキング演習第九
- LAE.E332 : 英語スピーキング演習第十
- LAE.E333 : 英語スピーキング演習第十一
- LAE.E334 : 英語スピーキング演習第十二
履修の条件・注意事項
特になし
その他
-