2020年度 H27年度以前入学者向け 大学院総合理工学研究科 物理電子システム創造専攻
IPISE Seminar (E&AP) V
- 開講元
- 物理電子システム創造専攻
- 担当教員
- 指導教員
- 授業形態
- 講義
- メディア利用科目
- -
- 曜日・時限
(講義室) - 講究等
- クラス
- -
- 科目コード
- ZIH.Z681
- 単位数
- 200
- 開講時期
- 2020年度
- 開講クォーター
- 3~4Q
- シラバス更新日
- 2025年7月10日
- 使用言語
- 英語
シラバス
授業の目的(ねらい)、概要
The students learn the knowledge of their research field, logical thinking, and research presentations through the colloquium and presentations in his/her research group. In addition, the students learn the way to choose the theme of the thesis, to make a research and to summarize the results.
Sometimes the group seminar based on her/his research progress is held by supervisor(s).
Note that the number of the subject is different for each department.
到達目標
Ability to read research papers improves.
Ability to write research papers improves.
キーワード
presentation
学生が身につける力
- 専門力
- 教養力
- コミュニケーション力
- 展開力 (探究力又は設定力)
- 展開力 (実践力又は解決力)
授業の進め方
It depends to the research group. In general, a presenter introduces a research paper of the research field or a chapter of a textbook. The audience asks questions and gives comments on that.
授業計画・課題
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | colloquium | Read research papers |
第2回 | colloquium | Read research papers |
第3回 | colloquium | Read research papers |
第4回 | colloquium | Read research papers |
第5回 | colloquium | Read research papers |
第6回 | colloquium | Read research papers |
第7回 | colloquium | Read research papers |
第8回 | colloquium | Read research papers |
第9回 | colloquium | Read research papers |
第10回 | colloquium | Read research papers |
第11回 | colloquium | Read research papers |
第12回 | colloquium | Read research papers |
第13回 | colloquium | Read research papers |
第14回 | colloquium | Read research papers |
第15回 | colloquium | Read research papers |
準備学修(事前学修・復習)等についての指示
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
教科書
None
参考書、講義資料等
None
成績評価の方法及び基準
Presentation and discussion are assessed.
関連する科目
- None
履修の条件・注意事項
None